Forum TROIKA Strona Główna


TROIKA
Oficjalne forum Troiki
Odpowiedz do tematu
Herbalizm
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

MECHANIKA:
Rzut na robienie mikstur: Herbalizm na Kreatywności.
By przygotować miksturę należy:
1. Przygotować tzw. Bazę do eliksiru. Używa się do tego substancji o określonej jakości. Po zagotowaniu baza jest gotowa. Ma ona określone wartości dla efektów. Przykłady są poniżej. Wartość efektu określa maksymalna ilość kości jaka moze przypasc na dany efekt.
2. Dodać pierwszy składnik, zwany Głównym. Określa on kolejność dla efektów. Sam z siebie nie dodaje żadnych wartości, nie można zrobić mikstury z jednego składnika.
3. Dodać kolejny składnik, zwany Pobocznym. Wszystkie efekty składnika pobocznego łączą się z głównym, dodają efekty, niepowtórzone zapisują się na pod efektami połączonymi.
4. Po dodaniu odpowiedniej ilości składników, gracz rzuca pulą swoich kości na każdy efekt osobno. Ilość sukcesów określa moc danego efektu w miksturze.
5. Za każdym razem po przygotowaniu mikstury należy spędzić 5-10 minut wychwalając genialność tego systemu.
6. ...
7. Profit!

Każdy składnik ma kilka efektów o konkretnej wartości. Początkowo, efekty są dla gracza nieznane, musi przeprowadzić badania nad danym składnikiem, by poznać co z niego można zrobić.
Dla przykładu:
Rumianek – rośnie pod drzewem w lesie pełnym drzew:
1. Uzdrawianie
2. Zabijanie
3. Budzenie
4. X
5. X
Tymianek – rośnie sobie pod krzaczkiem
1. Oślepienie
2. Budzenie
3. Uzdrawianie
4. Zabijanie
5. X - y
Etc.
Baza niskiej jakości
1. Efekt 1 - 1
2. Efekt 2 – 1
3. Efekt 3 - 1
Baza Dobrej Jakości
1. Efekt 1 – 5
2. Efekt 2 – 5
3. Efekt 3 – 5
4. Efekt 4 – 5
5. Efekt 5 – 5
6. Efekt 6 – 5
Baza jakaś tam wyjątkowa
1. Efekt 1 – 1
2. Efekt 2 – 9

Przykład: robie sobie miksture z Rumianku i Tymianku, używam do tego po kolei rożnych Baz, żeby zobaczyć co za szatan mi z tego wyjdzie.
(Maksymalna wartość dla danego efektu jest równa Kreatywności albo wartości bazy, w zależności od tego, która wartość jest mniejsza. Im więcej Kreatywności tym efekty mikstur są silniejsze, ale uwaga! i dobre, i złe efekty! A ST jest równe wartości Herbalizmu. Oczywiście są skille które modyfikują w różnoraki sposób efekty, np. usuwają je)
1. Baza niskiej jakości (przegotowana woda). Wrzucam najpierw Rumianek, potem Tymianek.
Efekty:
1. Uzdrawianie – 1 (max jest 1 bo to baza niskiej jakosci)
2. Zabijanie – 1
3. Budzenie – 1
Rzucam 1 kością, mam sukces, wiec do efektów mikstury dopisuje Uzdrawianie 1. To samo robie z zabijaniem i budzeniem. Mikstura jest mizerna, jest taka sama szansa na to że mikstura bedzie zabijać jak że będzie leczyc. Zrobilem ja z dwoch chwastow i zwyklej wody.

2. Baza Dobrej Jakości. Wrzucam najpierw Rumianek potem Tymianek.
Efekty:
1. Uzdrawianie – 3
2. Zabijanie – 5
3. Budzenie – 5
4. X – x+y (efekt ktorego nie znam, bo go nie zbadalem, ale wiem ze ma taki sam jak tymianek)
Rzucam 3 koścmi na efekt uzdrawiania, potem 5 koścmi na efekt zabijania, ale ponieważ mam tylko 8 kości, to na budzenie już nie rzucam, nie mogę, nie starczylo mi kości. Mikstura jest nie za dobra, na zabijanie mam wiecej kosci niz na uzdrawianie, strasznie kijowo.

3. Baza Dobrej jakości. Wrzucam najpierw Tymianek, potem Rumianek.
1. Oślepienie – 0 (Rumianek nie ma oślepienia, więc wartosć pozostaje 0)
2. Budzenie – 5
3. Uzdrawianie – 3
4. Zabijanie – 5
5. X – x+y

Nie rzucam na oślepienie ponieważ efekt sie nie powtórzył (w tym wypadku to dobrze!).

Wnioski: Baza ma znaczenie, ale czasem lepiej wziąć gorszą, bo nie nalicza sie wtedy złe efekty. Kolejność wrzucania składników jest bardzo ważna, jak widać na przykladzie 2 i 3 wychodzi nam co innego.


Zioła nie mają wartości punktowych, mają tylko wypisane efekty, ale po prostu zabijanie rumianku jest słabsze, niż zabijanie cyjanku potasu, dlatego, żeby dostać odpowiednią miksturę należy tego rumianku mieć więcej. Simple as that.

Jeśli mamy przepis, i konkretną bazę. Rzucamy Herbalizm na Kreatywności, ilość sukcesów daje nam wartość (która jest ograniczona przez bazę) mocy danego efektu w potionie.


Ostatnio zmieniony przez Holden dnia Wto 23:08, 16 Sie 2011, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Herbalizm
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu