Forum TROIKA Strona Główna


TROIKA
Oficjalne forum Troiki
Odpowiedz do tematu
Muzykai Sztuka szeroko pojęta
Marcus
Wishamster
Wishamster


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów


Hmm miałem Wizję, jak czytałem o podskokachw temacie o manie .

Myślałem o Sztuce tych Ras, i uważam że powinna się ona wiązać z Elementem reprezentującym daną rasę


Muzyka i śpiew,
Każda rasa ma swoje instrumenty, każda swój styl. Wampiry Gwałtowne i Uderzające brzmienia, Ogniste Walce i Allegretta, Utwory jak początki Bethovena. Uderzenie i Tempo, przy swoich Atrybutach Fizycznych spokojnie mógłby to być ich styl Muzyki.
Ludzie Spokojna Muzyka, Płynąca, I skuwająca Jak Lód brzmieniem. Krasnoludy Ciężkie basowe brzmienia, dużo Szumiącej muzyki i przeciągłych nut.


Architektura, Tu potrzebuję pomocy Karoliny,

Wampiry: Monumentalne Budowle, wąskie i strzeliste, w kształt wieloboków

Ludzie: Kolista struktura (jak kropla wody) Ostre Czubki i kopuły, dużo kolumn, proste domy budowane na kształt koła

Krasnoludy: Kwadratowe Niskie budowle, Rozległe piwnice, Często Dachy z ogrodami, Wiele płasko rzeźb
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Moim zdaniem kierujesz się złymi wytycznymi - nie da się ująć rasy w jedne ramy, tak jak nie da się ująć muzyki ziemian w sztywne ramy. Lepiej to zostawić - wyjątkiem architektura, ale nie możemy jej zrobić tak jak sugerujesz, musimy zrobić jak G. R. R. Martin.

Musimy zobaczyć co ludzi i inne rasy mają i czego potrzebują. Jak wampiry mają robić monumentalne, wąskie i strzeliste budynki, skoro żyją na pustyni gdzie są kamienie i trochę piasku? Nijak. Przypuszczam, że jako wampir budowałbym wszystko pod ziemią, duże piwnice, kolumny podtrzymujące ciężkie kamienne dachy dające wytchnienie przed słońcem. Wszystko przewiewne, coś jak Western Air Temple w Avatarze.

Ludzie mają bardzo dużo surowców, ale strasznie mało miejsca, bo żyją na wyspie. Ludzie będą się budować wąsko i wysoko i taka będzie ich architektura.

Jeśli chodzi o Krasnoludów, oni po wyjściu z kopalń mają wszystko do budowy domostw, dlatego ich architektura mogła rozwinąć się najlepiej spośród ras - w sposób najbardziej różnorodny. Każdy klan powinien mieć swój własny styl, i nie powinniśmy narzucać ścisłych ram.
Zobacz profil autora
Marcus
Wishamster
Wishamster


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów


Trochę się mylisz, bo to własnie ludzie mają mało surowców a Pustynia posiada bardzo dużo budulca, bo przecież pustynia to nie tylko piasek. przemyślałem to pod tym względem. Co do Miejsca, to na wyspach wcale go tak mało nie ma, jak ostatnio widziałem mapę to te wyspy były ogromne więc tego problemu nie ma (jeszcze), A Wampiry maja taką ilość potencjalnych kamieniołomów na pustyni, że nie widze problemu z budulcem.


Co do Muzyki, Mylisz się, Muzyka tworzona była zależnie od regionu i Charakteru Nacji, używano różnych instrumentów i stylów KONKRETNYCH dla danej grupy. Znaczy to tyle że Zanim zaczęto się tą muzyką wymieniać na dużą skalę (Czytaj od płyt winylowych i poźniej) to nadal w danym regionie promował Określony styl.

Czyli TAK można ująć rasę w jedną ramę stylu z możliwymi wariacjami, ale rdzeń będzie ten sam
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Ciekawa dyskusja, dołączam się.

Jeśli chodzi o muzykę, uważam że dobrym pomysłem jest stworzenie głównego klimatu i nurtu dla każdej rasy (zauważalne różnice między klanami Krasnoludów), ale! Nie wolno zapominać że inna muzyka będzie na dworze cesarskim, inna w karczmie, inna śpiewana na żaglowcu, a przecież za każdym razem to Ci sami ludzie. Stworzenie klimatu muzyki jest ciekawym pomysłem ale nie należy z tym przesadzać.

Subtelnie zaznaczyć różnice w klimacie, ale ustalać żelaznych ram muzyki.
Tak samo z tańcem.


Pamiętaj Marcus, że Wampirowie nie budują miast. Lwia część ich społeczeństwa żyje w szałasach i namiotach. Oni mają tylko jedno miasto, Stolicę (brakuje nazwy!!), i to właśnie miasto jest wykute w skale. Ma architekturę bardzo prostą, to jest bardzo rozbudowana i rozległa sieć porządnie wykutych jaskiń, ale to wciąż jaskinie! Oni nie mieli stuleci na rozwijanie architektury. To co mają jest bardzo proste, rozwijają sie pod tym względem bardzo powoli, bo nawet niespecjalnie im na tym zależy.

Architektura Ludzi nie podoba mi się jako kulista, wolałbym jednak coś innego, bardziej średniowiecznego. I należy pamiętać o tym, że np. każdy dach każdej ludzkiej budowli jest bardzo wytrzymały i dobrze zabezpieczony - są przywykli do gradu, który pada na wybrzeżu bardzo często. A taki dach tez się wyróżnia, jest ważnym i ciekawym elementem architektury.

Powinna też być spora różnica między architekturą Korony Oceanów (zgadzam się, wąsko i wysoko) a zagospodarowaniem Kontynentu.

Architektura każdego Klanu oczywiście różni się diametralnie, ale powinniśmy opisać kto ma co, jak i dlaczego właśnie tak.

Ostatnie zdanie Marka dobrze to podsumowuje, i zgadzam się, rdzeń robimy osobny dla każdej z ras i uwzględniamy duże wariacje stylów sztuki w zależności od regionu, klanu, klasy społecznej itp. etc.
Profit!
Zobacz profil autora
Muzykai Sztuka szeroko pojęta
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu