Forum TROIKA Strona Główna


TROIKA
Oficjalne forum Troiki
Odpowiedz do tematu
Galore - Tworzenie nowych zaklęć
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Mam koncepcje na jedno z drzewek.
Przypominam że Galore miała bazować na operacjach na zaklęciach. To drzewko byłoby bardzo ważne, o ile nie podstawowe.

Tworzenie zaklęć.

W tym drzewku prawdopodobnie nie ma żadnych nowych jej spelli (albo są jakieś utility spells typu Magic Sense etc.) , za to jest dużo rzeczy które wymagają trochę kombinowania, i gry przygodowej i przygotowania.
Najpierw wykupujemy (zdobywamy, mamy od razu) sobie slot na spella, (coś jak mag w DnD). Mając taki slot możemy go zapełnić na kilka sposobów, co powoduje cudowne comba z resztą drzewek:
1. Wychwytywanie spelli od przeciwników i zapisywanie ich w slocie (główne)
2. Przełapywanie w jakiś sposób spelli z esencji duchów
3. Tworzenie własnych, nowych, unikalnych?, spelli
4. Chwytanie wolnej Magii i zmniejszanie jej chaotyczności co prowadzi do powstania jakiegoś zaklęcia (brzmi za podobnie do nosfera)
(opcjonalnie) 5. tymi slotami ewentualnie możnaby jej własne oryginalne spelle z drzewek, typu inspiracja, czas, iluzja, hexy, dominacja, etc.

Spelle utility które byłyby w tym drzewku oprócz tych odpowiedzialnych za łapanie i zapisywanie zakleć, to na przykład: wyzwalacz zaklęć, magic sense, rozpoznanie zaklęcia, etc. itd.

W podpunkcie 3. chodzi o to, że w tym drzewku (albo w innych w sumie też) można sobie 'wykupywac" efekty zaklęć (z drzewek z 5.) , które w drzewku Tworzenia Zaklęć można łączyć i wpisywać je w sloty. Wykupiłem sobie cztery efekty zaklęć i mam jedno super zaklęcie i ładuje je na "pasek zaklęć".

Wygląda na to że każda rasa dostaje jedno drzewko które polega na niezłym kombinowaniu (przyp.: wampirka klątwy, nosfer duchy). To byłby dla niej odpowiednik.


Ostatnio zmieniony przez Holden dnia Czw 23:21, 10 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Marcus
Wishamster
Wishamster


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów


hmm wiesz co... za bardzo pachnie mi to spell stealem krwawych elfów. Czy macie kogoś kto ma moce psucia magii? antymaga? może Galor miałaby możliwość niszczenia efektów innych ras, krasnolud nawalony potami trzeźwieje i traci swoje buffy, ściągają klątwy, odganiają duchy.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Spell steal krwawych elfów? Pierwszy raz słyszę o tym.

Galore ma właśnie takie moce, 'psucia magii', coś jak mesmer++ z GW. Mnóstwo takich rzeczy będzie umieć, ale w jakiś sposób będzie to trzeba zorganizować. Tworzenie Zaklęć byłoby jednym z drzewek, dającym w cholere dużo możliwości.
Zobacz profil autora
Marcus
Wishamster
Wishamster


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów


hmm ok skoro ma antymagie to po co pakować jej jeszcze wychwytywanie spelli? troszeczke nie pasuje do do budowy świata, bo Galor nigdy nie rzuci Spelli wymagających Zwierzęcie albo drzewa, i wiele Wampirzych spelli jej nic nie da bo albo są to skomplikowane manipulacje wampirów albo wymagające statysktyk fizycznych na obłędnym poziomeie moce Wampirek
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Masz sporo racji, ale to już zależy od tego jak to zrobimy. Można byłoby założyć że ponieważ rzucanie zaklęć powoduje wyzwolenie Magii i ukształtowanie jej (do tego jest potrzebne np. Drzewo), to Galore łapie już Magię ukształtowaną (zwaną zaklęciem), przechowuje ją i może ją wyzwolić po prostu później, np. jednorazowo.
Możemy też założyć że część Zaklęć da się złapać, inną nie, ale to się wydaje słabe i nieuczciwe.
Ostatecznie możemy stwierdzić, że Zaklęć innych ras nie da się łapać i koniec. Wtedy to drzewko byłoby bardziej ubogie, można by to jakoś pozmieniać.
Zobacz profil autora
Marcus
Wishamster
Wishamster


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów


Ja bym jej dał percepcje magiczną, wszelkie wyczuwanie itp. Skoro Galore to Kobiety można zrobić, że mają lepsze wyczucie sytuacji pod względem magicznym lub/i emocjonalnym, czyli widzenie emocji magii etc.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Proponuje, żeby Twoją koncepcję slota zrobić tak:
można wykupić ilość slotów równej pamięci Galore, każdy za PDki.

Zapełniać można by je było za pomocą skilli takich jak ten:
*Wzrok: Właśnie rzucony spell został zapisany do slota, Galore ma (percepcja - ilość kości rzucającego) kości rzucenie tego spella (czyli rzuca raczej ze swojej statystyki, niż z przeciwnika)
*Gest: Właśnie rzucony spell został zapisany do slota, Galore ma 10-kości rzucającego przeciwnika kości na rzucenie tego spella
*Atak: Jeśli ten atak zada przynajmniej jedną ranę, przeciwnik natychmiast kończy castować spella i wykonuje normalny rzut - efekt zaklęcia został zapisany w slocie (wynik rzutu, nie ilość kości - Galore zna ilość sukcesów)

Proponuje, żeby po wykorzystaniu zaklęcia slot się kasował i był gotowy do zapisania kolejnego.

Jestem przeciwny temu, żeby Galore mogła tworzyć własne zaklęcia. To domena Nosfera. Ona przeszkadza i kopiuje. Już z tego co widać, jest dość IMBA.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: From where the grass is green and the girls are pretty...

Jasne, sloty bazujące na Pamięci. Poza tym siła zaklęcia określana jest w momencie jego złapania, a nie rzucenia ('wyrzucenia' ze slota), tego jeszcze nie było i wygląda na ciekawe.

Nie podoba mi się że zapisanie tego zaklęcia jest automatyczne. Coś w tym trochę nie gra. Ja bym raczej zrobił że jeśli Galore widzi jak ktoś tworzy zaklęcie, to rzuca Per - kości rzucającego i tyle ile sukcesów będzie miała, tak dobre zaklęcie jej się zapisze. Tzn. 0 sukcesów, brak zaklęcia, jeden sukces, bardzo słabe zaklęcie, 7 sukcesów, mega zaklęcie. Warunek: rzucający musi mieć co najmniej 1 sukces przy rzucaniu. Można zapisać lepsze zaklęcie niż rzucał przeciwnik.

Gest mi się nie podoba, ponieważ jest niezbalansowany. Na początku gry kiedy power level postaci jest niski, gest jest najmocniejszy, a potem w miarę ekspienia jest coraz słabszy, dlatego ten 'flat' 10 kości jest słabym rozwiązaniem. Można by po prostu zrobić to lepszym niż Wzrok, tzn "percepcja + coś - kości rzucającego", wyjdzie mniej więcej na to samo, a będzie lepsze.

Atak - Czy na pewno musi zadawac ranę? Nie wystarczy po prostu trafienie bez rany? Np. Galore wykonuje magiczny cios w Patrona, a nie w ciało. Pamiętaj że ona będzie mogła hitnąć 'między turami' czyli poza swoją turą (czas, refleks etc), a hitanie w turze kogoś będzie trudne ponieważ spelle się generalnie rzuca w jednej turze, a nie w kilku, jak więc trafić pomiędzy? Oprócz tego to tutaj też zrobiłbym rzut, ale który nie bierze pod uwagę kości rzucającego, czyli np. na samą Percepcję.

Jasne, koncepcja spelli jednorazowych jest okrutna ale świetna.

Oczywiście że Galore MA własne zaklęcia, bo wszystkie hexy, klątwy itd. wychodzą od niej samej a nie od kogoś innego. Tworzenie nowych zaklęć to właśnie kopiowanie, dodawanie trochę swoich efektów i ich wzmacnianie jak już coś siedzi w slocie, ale też musi mieć swoją unikalną magię. Nie musi to być jakoś specjalnie mocne, po prostu magia iluzji, magia czasu, etc. Btw Nosfer nie ma nic z tworzeniem zaklęć. Kiedyś miał mieć, ale tego nie zrobiliśmy, bo teraz Nosfer kształtuje czystą Magię, nie robi w żadnym momencie konkretnych zaklęć.

Nie jest imba. Jest bardzo ciekawa i podoba mi się to co z niej wychodzi, ale na pewno nie jest imba. Zobacz że jak narazie ona ma tylko jednego 'counterspella', a to jest jedynie jej sposób na rzucanie zaklęć, który wcale nie jest taki świetny (jeśli chodzi o power level).
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów


Nie do końca jednego - jednego wprost, oprócz tego ma jeszcze dopłać x many... - to też counterspell.

Uważam, że zaklęcia powinny się castować około 3 tur - tj 30 segmentów - ale powinny być mocne. To o wiele lepsze rozwiązanie - rzucić jedno zaklęcie zmieniające wynik bitwy niż naparzać z magicznych pocisków. Klimatyczniej. Dodatkowo Galore ma czary które zwiększają czas rzucania - uważam, że da się to zbalansować.

Atak musi zadawać ranę - w myśl mojej koncepcji - ponieważ jest to koszt który płacisz i sposób przeciwnika na skontrowanie Galore. Koszt który płacisz, ponieważ część z tych wymienionych zaklęć możesz chcieć rzucić na członka drużyny - za ranę. Na przykład po to, żeby zapamiętać zaklęcie - przed walką, jako przygotowanie. Jeśli to mógłby być taki atak na niby, to ona by działała jako pojemnik na zwoje, a nie postać. Galore z 10 fireballami. Bo tak... Jest to też sposób na skontrowanie, ponieważ ktoś inny może powstrzymać Galore przed zadaniem tej rany. Przypuszczam, że będzie nam tak łatwiej zbalansować.

Miałem też pomysł na jej skilla - z włóczni - że jeśli uzyska 3 sukcesy zadaje dokładnie jedną ranę.

No i ostatnim argumentem - to jest atak, on musi mieć swoją moc, nie może to być magiczne draśnięcie - w jednym przypadku, jeśli się doczytasz, może.

Gest - ok, do zbalansowania. Rzut- jasne, coś się wymyśli, szczerze mówiąc myślałem głównie o koncepcji, jak to ująć w mechanice. Najlepiej będzie na razie spisać jakkolwiek, a potem, jak się na święta spotkamy, dopracować w jakiś tam detalach.
Zobacz profil autora
Galore - Tworzenie nowych zaklęć
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu