Forum TROIKA Strona G³ówna


TROIKA
Oficjalne forum Troiki
Odpowiedz do tematu
Cz³owiek - Rytua³y
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Do³±czy³: 20 Pa¼ 2005
Posty: 546
Przeczyta³: 0 tematów


Zwierciad³o Czarnoksiê¿nika

Rytua³ polega na wyrysowaniu na drugiej stronie lustra atramentem obrazu pokoju, które lustro bêdzie odbija³o. Ka¿da osoba, która zobaczy swoje odbicie w lustrze (swoje oczy) zostaje wci±gniêta do atramentowego pokoju, gdzie pozostan± uwiêzieniu dopuki kto¶ nie odczyni rytua³u, na przyk³ad zbijaj±c lustro. Je¶li kto¶ zosta³ uwiêziony, jego odbicie widaæ w lustrze jakby by³ w pokoju, w którym lustro siê znajduje, mimo i¿ nie widaæ go bez u¿ycia lustra. D¼wiêki nie dochodz± zza lustra, zaobserwowanie osoby w ¶rodku nie podowuje wci±gniêcia do lustra, jedynie swoje oblicze. Pu³apka ta jest o tyle zdradliwa, ¿e nie¶wiadomi sposobu dzia³ania ratownicy najpewniej zostan± wci±gniêci do ¶rodka. Wielu magów zakoñczy³o swoje ¿ycie jako martwe odbicie wewn±trz swojej komnaty.


RYTUA£Y
wspomnieñ - musisz posiadaæ magiczny atrament, wykonujesz rytua³ nad osob±, trzymany przez ciebie atrament nasi±knie wspomnieniami, kiedy wylejesz go na kartkê papieru ustawi siê w tekst wspomnieñ - czytaj±c go wchodzisz w trans i przenosisz siê do wspomnieñ, mo¿na w ten sposób zrobiæ pu³apkê z koszmaru

niebytu - po wykonaniu tego rytua³u cel przedmiotu jest ignorowany przez istoty posiadaj±ce wyobra¼nie (np. psy bêd± reagowa³y)

wyzbycie siê wyobra¼ni - rytua³ który uniemo¿liwia ci twórcz± pracê, ale widzisz niewidzialne przedmioty i nie mo¿na ukra¶æ ci wspomnieñ

rytua³ wyzbycia siê emocji - okre¶lasz jak± emocjê chcesz siê pozbyæ, równie¿ strach przed czym¶

rytua³ zamiany przedmiotu na atrament - wyrysowujesz okr±g, przedmiot w nim zamienia siê na pismo, które wsi±ka w pod³o¿e (najlepiej kartkê papieru)

rytua³ zamiany atramentu na przedmiot - rytua³ wyciska trament z ksiêgi lub zwoju, który przeradza siê w przedmiot

rytua³ zmiany w³a¶ciwo¶ci przedmiotu w zwoju -

rytua³ pods³uchu, obserwacji - w miejscu w którym chcesz pods³uchiwaæ lub podgl±daæ robisz robisz rytua³. Dzia³a on na wybran± przez ciebie kartkê papieru. Je¶li pods³uchujesz, atrament ok³ada siê w s³owa które mo¿na us³yszeæ w tamtym miejscu, je¶li podgl±dasz, rytua³ rysuje ci obraz tamtego miejsca

rytua³ mapy - rysujesz mapê i przedmiot rytua³u zawsze jest na niej widoczny, musisz znaæ prawdziwe imiê celu lub posiadaæ przedmiot rytua³u który potem mo¿esz podrzuciæ
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Do³±czy³: 18 Pa¼ 2005
Posty: 507
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: From where the grass is green and the girls are pretty...

¦wietny pocz±tek dyskusji, brawo za te pomys³y, poziom sesjogenno¶ci wysoki, ale czas na burzê mózgów.


Po pierwsze: klimat rzucania rytua³ów
Papier atrament zwój. To jest bardzo dobre, ale jednostajne. Chcia³bym ¿eby ta magia polega³a raczej na wzorze po³±czenia "powierzchnia_do_pisania, co¶_do_pisania", a nie "papier, atrament". I albo ka¿dy sobie wybiera styl magiczny (moim stylem magicznym jest "papier atrament" a moim "deska kreda") albo dla ka¿dego cz³owieka to jak on to zrobi bêdzie dowolne (dzisiaj napiszê kred± na desce a jutro krwi± na ziemi)
Chodzi mi o 1. urozmaicenie 2. ¿eby nie stworzy³ siê stereotyp "cz³owieka rytualisty", biegaj±cy z atramentem i stosami pergaminów
Klimat cz³owieka-rytualisty-rangera który ma w kieszeni kawa³ek kredy i pisze na drzewach jest ekstra.

"Magiczny atrament"? Wtf?

Po drugie: power level

ciarki mnei przeszly jak to przeczytalem. Widze tutaj jakies 74 game breakery na pierwszy rzut oka. Tutaj nigdy mnie nie przekona argument o wymaganej ilo¶ci czasu czy many, bo czêsto siê zdarza ¿e gracze maj± du¿o i jednego i drugiego. Wiem to z do¶wiadczenia bo gram ju¿ d³ugo. Musimy to znerfiæ o jakie¶ 70%. Srsly. Albo os³abiæ te moce albo dodaæ jakie¶ mega wymagania i warunki. G³osuje za tym pierwszym.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Do³±czy³: 20 Pa¼ 2005
Posty: 546
Przeczyta³: 0 tematów


Magiczny atrament wtf to nic innego jak potion. Taki z bazy i czego¶tam, czego¶tam - chodzi o to, ¿eby tego atramentu by³o na ¶wiecie ma³o, ¿eby by³ drogi lub ¿eby gracz musia³ go samemu wyprodukowaæ.

Mo¿na zrobiæ cze¶æ rytua³ów z atramentem, czê¶æ z krwi±, czê¶æ z kred± - w zale¿no¶ci od lvl'a - np. rytua³ z lustrem musi wymagaæ drogiego atramentu, za¶ rytua³ z pods³uchem mo¿e byæ zrobiony za pomoc± kredy.

Inaczej bêdziemy mieæ cz³owieka biegaj±cego z kred±, bo to najmniej k³opotliwe - i 100% wybierze naj³atwiejsze rozwi±zanie.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Do³±czy³: 18 Pa¼ 2005
Posty: 507
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: From where the grass is green and the girls are pretty...

No dobra magiczny atrament, nazwijmy to jako¶. I to musi byæ faktycznie bardzo ma³o popularne. Chocia¿ wola³bym zrobiæ tak ze kazdy rytua³ mozesz zrobic bez niego, a z nim wszystko robisz lepiej.

O, albo jeszcze lepiej. Ka¿dy rytua³ ma dzia³anie podstawowe, które mo¿esz uzyskaæ chocia¿by kred±, ale ma dzia³anie wzmocnione (wiêksze, lepsze, etc.) je¶li u¿yjesz magicznego atramentu. To rozwi±zanie jest ciekawe, pomaga chroniæ sesjê mistrza gry i uciekawia te rytua³y. Magiczny atrament jest bardzo rzadki, drogi ale mo¿na z nim robiæ wykurzyste rzeczy, choæ oczywi¶cie szybko siê koñczy...
Profit.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Do³±czy³: 20 Pa¼ 2005
Posty: 546
Przeczyta³: 0 tematów


No dobrze, to jest dobra rzecz - wtedy nie bêdzie mo¿na spakowaæ pa³acu w zwój, poniewa¿ bêdzie to kosztowa³o 3 pa³ace.

Minusem jest to, ¿e trzeba, znowu, wmy¶liæ opcje. Ale im wiêcej pracy w³o¿ymy w system tym bêdzie on lepszy. W takim razie proponuje, ¿eby rytua³ czarodziejskiego zwierciad³a parali¿owa³ - bez przenoszenia na drug± stronê. Ten nerf jest olbrzymi, poniewa¿ kto¶ kto wejdzie do pokoju i zobaczy dwie sparali¿owane przed lustrem osoby bêdzie na lustro uwa¿a³.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Do³±czy³: 18 Pa¼ 2005
Posty: 507
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: From where the grass is green and the girls are pretty...

Wymy¶lanie opcji to czysta przyjemno¶æ, dlatego pisze moj± wersje dzia³ania, po ¶redniku wzmocnion±

Zwierciad³o Czarnoksiê¿nika - parali¿uje; wsysa do ¶rodka

RYTUA£Y
wspomnieñ - wspomnienia w formie strzêpków obrazów (<- to nie gamebreaker!!); wej¶cie we wspomnienia jak w my¶lodsiewniê

niebytu - po up³ywie paru chwil (<10 minut) osoba bêd±ca celem rytua³u znika z pamiêci osób które j± widzia³y; ignorowany przez istoty posiadaj±ce wyobra¼nie (np. psy bêd± reagowa³y)

wyzbycie siê wyobra¼ni - tracisz zdolnosc twórczej pracy, stajesz siê ¶wiadomy blisko¶ci niewidzialnych przedmiotów i duchów; widzisz niewidzialne przedmioty i nie mo¿na ukra¶æ ci wspomnieñ

rytua³ wyzbycia siê emocji - zmniejszasz swoj± wra¿liwo¶æ na NABYWANIE nastêpnych wybranych emocji (zmniejszam wrazliwosc na strach i wchodze do ciemnej jaskini) ; okre¶lasz jak± emocjê chcesz siê pozbyæ, równie¿ strach przed czym¶

uwaga, tutaj duza zmiana:

rytua³ zamiany przedmiotu na atrament i vice versa - odprawiam rytua³ na przedmiocie wielko¶ci maksymalnie piê¶ci, który zamieniaj±c siê w atrament wsi±ka w pergamin, nastêpnie mogê odprawiæ rytua³ odwrotny, ¿eby ten przedmiot odzyskaæ ; przedmiot mo¿e byæ du¿o wiêkszy, typu miecz, zbroja, a rytua³ jest szybszy (typu kilka tur)

rytua³ kontaktu - dwie osoby posiadaj± pergaminy na których odprawiono rytua³, po napisaniu czego¶ na jednym, to samo pojawia siê na drugim ; kwestie wypowiedziane przez w³a¶ciciela pergaminu zapisuj± siê na drugim pergaminie jako s³owa

rytua³ podgl±du - w miejscu w którym chcesz podgl±daæ robisz rytua³, rozlewaj±c tam atrament. W drugiej plamie atramentu widaæ obraz z pierwszego, tak jakby obydwa by³y ekranami ; magiczny atrament z podgl±danego miejsca wsi±ka w materia³, nie widaæ go, nie czuæ

rytua³ pods³uchu - dzia³a praktycznie tak samo jak ten wy¿ej, odpowiednio.

rytua³ mapy - osoba (jedna!) ochlapana atramentem widnieje na wykonanej wcze¶niej mapie ; rysujesz mapê terenu (ograniczonego), na niej pokazuj± siê wszystkie ¿ywe istoty.

Wysz³o mniej wiêcej na to, ¿e wasze wcze¶niejsze propozycje przenios³em do tej 'lepszej' wersji, a sam napisa³em te os³abione. Ale wygl±da to dobrze.


Ostatnio zmieniony przez Holden dnia Nie 20:51, 21 Lis 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Cz³owiek - Rytua³y
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu