Forum TROIKA Strona G³ówna


TROIKA
Oficjalne forum Troiki
Odpowiedz do tematu
Cz³owiek - pomys³y
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Do³±czy³: 18 Pa¼ 2005
Posty: 507
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: From where the grass is green and the girls are pretty...

Burza mózgów, kopiuje plik 'pomys³y', co sie podoba, co nie, co wiecej, co mniej?

Na razie chcia³bym (przez d³ugi czas jeszcze) zupe³nie omin±æ element mechaniki. Tylko i wy³±cznie co to za skill, co robi, klimat, dzia³anie, zastosowanie, te sprawy, ¿adnych kropek kresek i ko¶ci.


1., 2., 3., to tak jak w Nosferze, sposoby rzucania zaklêcia, skilla.






Cz³owiek
1. Szept, 2. Mowa, 3. Krzyk


MAGIA S£ÓW PRZYSI¡G I RUNÓW
zaczarowane s³owo: pisane, mówione
zwiêkszenie mocy s³owa (rozkazu)
pisanie 'miedzy wierszami'
pu³apki: deja vu w czytaniu,


Przysiêga lennicza



TRENING
pojêtny uczeñ
specjalizacja
Podzielno¶æ uwagi
dzi¶ wszystko jutro nic
nauczyciel
przekazanie umiejetnosci, 'dyktowanie'
³±czenie umiejêtno¶ci, perków



DOWODZENIE I MOTYWACJA
ignorowanie negatywnych warunków
sztandar (buff druzynowy jesli go masz)






MAGIA SNU I GWIAZD
'gwiazdy przechowuja spella'
przewidywanie pogody
intuicyjne wykrywanie dobrego kierunku ('gwiazdy podpowiadaja')
godzina i data z gwiazd
¶wiatlo gwiazd na broni
hi end - zacmienie slonca
(meteor shower)
wró¿enie podczas snu- kilka konkretnych wró¿b (podpowiedz, zagrozenie)
znak zodiaku - buff przez miesiac


budzenie kogos pod golym niebem
hi end - formowanie snu
widzenie snu
sprowadzanie dobrego snu
przed³u¿anie snu
skracanie wymaganego snu
wspólny sen


ZRÓ¯NICOWANE STYLE WALKI


DWIE BRONIE









































(Przyk³adowe opisy skilli, niestety z mechanik±)



Motywacja
"Dorwaæ ich" - jesli druzyna goni przeciwnika, dostaje dwa dodatkowe pola do ruchu
"Odwrót" - jesli przeciwnikow jest wiecej, twoja druzyna UCIEKA o 2 pola szybciej
"Szarza" - Na poczatku walki, jesli znajdujesz sie conajmniej 10 pol od przeciwnika, do wylania pierwszej krwi, poruszasz sie 2 pola szybciej i jesli nie poswiecisz nic na obrone, dostajesz +2 do ataku
"Ratuj sie!" - Nastepny hit nie zadaje efektow obrazen na wskazanego sojusznika.
"W imiê sprawiedliwosci!" - Jesli dzialacie zgodnie z ludzkim prawem, za kazdym razem kiedy twoja druzyna (wszyscy oprocz ciebie) dostanie morale, dostanie rowniez APka"
"Pomszcze cie!" - Kiedy twoj sojusznik (gracz) zginie w czasie walki, do jej konca masz dwa razy wiecej AP w turze
"Dam rade!" - Na dwie tury ignorujesz negatywne efekty zmêczenia
"Tarcze w górê!" - Bloki tarcz± przeciwko broni dystansowej s± dwa razy skuteczniejsze
"Zwyciêstwo jest moje!" - Je¶li przeciwnik ma wiêcej kondycji ni¿ Ty, leczysz siê z punktu zmêczenia
"Uwazajcie" - twoi sojusznicy dostaj± jedn± kosæ do obrony (nie moga jej zaminiec na atak)
"Celuj w oczy!" - nastepny atak nie bedacy skillem powoduje slepote
"Pomó¿cie mi!!" - Twoi sojusznicy jesli poruszaja sie w twoje strone, dostaja +2 do ruchu, i dostajesz dwie kostki ataku ktorzy przez dwie ostatnie tury zaatakowali ciebie
"Nadchodz±!" - Ka¿dy ruszajacy sie po Tobie sojusznik dostaje +5 do inicjatywy,
"To tylko powierzchowna rana!" - Na 3 tury, nie licza sie dla Ciebie kary za kondycje, oprocz za zmêczenie
"Prowad¼!" - Je¶li wyznaczysz jedn± osobê ze swoich podwladnych, to on otrzymuje +1 morale, a cala jego grupa porusza sie szybciej (warunek: Ciebie nie ma z nimi)
"nie poddawajmy siê!" - Na godzinê podczas pracy lub walki wszyscy sojusznicy ignoruja 1 punkt zmeczenia
"Utrzymaæ teren!" - Ka¿dy z sojuszników, dopóki sie nie poruszy, dostaje 2 kostki obrony w kazdej turze
"Nie ma siê czego baæ!" - Wskazany sojusznik ignoruje nastêpnego hexa lub drwinê
"Znajd¼ ich s³abo¶c!" - nastêpny zwyk³y atak wskazanego sojusznika powoduje g³êbok± ranê
"Godspeed" -



"Do samego konca!" ~

("fall back" "brace urselves")

Tracisz cale morale, dostajesz 2 AP za kazdy stracony punkt morale.




Inspiruj±ca przemowa - ST nastêpnej z³o¿onej akcji jest zwiêkszony o 1 dla wszystkich s³uchaczy

Komfort przywódcy -





Dwie bronie

nawa³nica mieczy
Podwójna akcja
Blok krzy¿owy



Zró¿nicowane style walki

£amacz koñczyn - <wykonuje ciêcie w () rêkê>. Koszt: ST -1, 1E. Je¶li w rzucie na atak uzyska³e¶ co najmniej 4 sukcesy, koñczyna jest Uszkodzona. Je¶li koñczyna by³a Uszkodzona, jest Z³amana.

Piêta Achillesa - <wykonuje ciêcie w () nogê>. Wymagania: Przewrócenie, broñ ostra. Koszt: ST -2. Przy 3 sukcesach, uderzona noga przeciwnika jest Uszkodzona. Przy 5 sukcesach, przeciwnik zostaje Przewrócony.

Okulawiaj±cy cios - <Wykonuje ciêcie w () nogê>. Wymagania: Brak. Koszt: ST -1.

Ostateczny cios - Wymagania: Krytyczna Rana przeciwnika. Koszt: 3E. Je¶li w rzucie na atak masz conajmniej 4 sukcesy - przeciwnik ma 0 PPków. <Wykonuje pchniêcie w tors>.

Pog³êbienie rany
Zwód
Uderzenie Trolla
Prawdziwe uderzenie - nie do zablokowania tarcza
Seeking blade
sever artery
Sun and Moon slash
Uderzenie z gleby
charging strike
counterattack
disarm
Power attack
protector's strike
Shield bash
desperation blow - (lezysz na ziemi)
drunken blow ( jesli masz wstrzas mozgu)
riposta
all-in - po tym hicie jestes przewrocony
dziki cios




kop z obrotu
hit z piesci
pchniecie
body blow
Throw dirt
dreszcz zwyciestwa
garda


Nauka

Obni¿ony koszt zwyklych umiejetnosci
Nauczyciel
bez instrukcji
zgaduj zgadula





Drwiny
"Tchórz" - je¶li przeciwnik rezygnuje z walki, to traci jeden morale
"Nie przejdziesz" - jesli ktos biegnie do Ciebie, musi sie zatrzymac
"Na kolana" - Jesli w tej lub nastepnej turze przewrocisz przeciwnika, dostajesz 1 morale, a on traci 1 morale
"Zostales sam!" - Wskazany przeciwnik, o ile zaden z jego sojusznikow nie znajduje sie w promieniu 10 pol, a Ty masz przewage liczebna, przeciwnik traci 1 punkt morale
"Dr¿yjcie!" - Nastepna akcja wszystkich przeciwnikow w obszarze bedzie mniejsza o 1 kosc


Ostatnio zmieniony przez Holden dnia Czw 23:21, 10 Maj 2012, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Do³±czy³: 20 Pa¼ 2005
Posty: 546
Przeczyta³: 0 tematów


Przeczyta³em ca³o¶æ naszych pomys³ów, i mam refleksjê.

Wiêkszo¶æ co mamy, to bojowe okrzyki - jest ich pe³no. Proponuje zmieniæ nasze podej¶cie do okrzyków i stworzyæ system, z braku lepszego porównania - podobny do wampirzych kl±tw.

Niech bêdzie to co¶ w stylu, ¿e je¶li gracz krzyknie (powie) 'jestem wspania³y'
dostaje bonusa, 'jestes beznadziejny' wróg dostaje minusa, 'jestem od ciebie lepszy' human zabiera bonusa przeciwnikowi.

Oczywi¶cie to co w nawiasach nie przejdzie, gracz musia³by u³o¿yæ ten okrzyk do sytuacji, wydaæ manê i wpasowaæ siê w nasz szablon, który mogliby¶my u³o¿yæ. Co¶ w stylu: nawi±zanie do budowy fizycznej przeciwnika mo¿e os³abiæ jego budowê fizyczn± itd.

Dziêki temu zyskamy nowe spojrzenie na cz³owieka. Gracz bêdzie musia³ wykazaæ siê kreatywno¶ci± i, co najwa¿niejsze, jako¶ naturalnie wymusza to odgrywanie postaci.

Mam nadzieje, ¿e uda nam siê co¶ z tym zrobiæ, w ten sposób nie bêdziemy mieæ 30 durnowatych "Na kolana" a kolejna pere³kê tego systemu.
Zobacz profil autora
Holden
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Do³±czy³: 18 Pa¼ 2005
Posty: 507
Przeczyta³: 0 tematów

Sk±d: From where the grass is green and the girls are pretty...

Nie do koñca mi siê to podoba. Rozumiem t± koncepcjê, ale pojawi sie masa okrzykow za malo powaznych, smiesznych, etc. Zostawi³bym jednak tak z jedn± trzeci± tego co mielismy, tych najlepszych, bo by³y faktycznie dobre, i klimatyczne. Gdyby to zostawiæ zupe³nie graczowi to by³oby zbyt subiektywne, nie podoba mi siê to.
Powinno mieæ to swoje zasady, tylko nawi±zanie to za ma³o. Jasne, ze gracz moze wymyslac swoje, ale bardziej wolalbym zeby robil je przed walka, wymyslal wlasne, jako jedna moc. A wydawanie rozkazow i improwizacja jako druga moc, cos podobnego ale nie do konca to samo.
Jedna to moc okrzykow, konkretnych, opisanych, typu 'szarza!' etc
Druga to moc krzyczenia, rozkazow, tu juz wieksze pole do popisu dla wyobrazni gracza.
Zobacz profil autora
Nemo
WETERAN PRAWDY (Adm.)


Do³±czy³: 20 Pa¼ 2005
Posty: 546
Przeczyta³: 0 tematów


No w³a¶nie chcia³bym unikn±æ okrzyków typu "szar¿a", móg³bym to zamieniæ na umiejêtno¶æ powodowania do lepszej szar¿y, która dzia³a³a by zarówno na ludzi, jak i na konie, jak i na cokolwiek innego, oprócz lawin...

Dlaczego? Ano dlatego, ¿e szar¿a to rozkaz, okrzyk powinien byæ bardziej skomplikowany. Inaczej wyjdzie z tego co¶ jak barbarzyñca z diablo 2 robiony na okrzyki.

Na razie widzê to tak: Cz³owiek musi: po pierwsze zorganizowaæ szar¿ê, ustawiæ szyk, i wydaæ rozkaz do szar¿y i dopiero wtedy zrobiæ odpowiedni okrzyk, który polepszy³by magicznie dotychczasowe starania.

Moja koncepcja zak³ada, po rozwiniêciu, ¿e gracz dowodzi czym¶ i planuje wykonaæ jaki¶ manewr. Przygotowuje siê do niego, rozkazuje wykonanie go, i dopiero wtedy, tu¿ tu¿ przed atakiem, obron± czymkolwiek to mia³o byæ wykrzykuje jakie¶ motto, przewagê czy gro¼bê.

Uwa¿am, ¿e krzykniêcie od tak "Szar¿a!" bez wcze¶niejszych przygotowañ tak po prostu jest nie do przyjêcia.
Zobacz profil autora
Cz³owiek - pomys³y
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu